Het "terrasjesweer"

Terrasjesweer???

Hoezo?

Toen het begin van de lockdown werd afgekondigd, begon het juist goed weer te worden. Ik herinner me nog dat ik een artikel* tegen kwam op Twitter waar bij stond "Het wordt terrasjesweer volgende week". Ik citeerde dit en had erbij gezet "zijn ze er eigenlijk mee aan het lachen?". Ik heb toch gelijk, of niet? De lockdown was JUIST afgekondigd, mensen plaatsen een artikel over terrasjesweer. The irony...

10 weken later is alles nog steeds niet voorbij. Wat wel hetzelfde is gebleven, is het blijvende droge weer. Er werd vandaag ook beslist** dat je vanaf morgen geen water meer mag pompen uit kwetsbare beken en rivieren. I don't know 'bout you guys, maar volgens mij zal dit, samen met de corona, een grotere crisis vormen dan we in 2008 gehad hebben van voedselcrisis.*** Er zijn heel wat discussies over de oorzaak van die crisis, maar de meest naar voren geschoven redenen waren de ongewone droogtes in graan producerende naties en de stijgende olie. Klinkt bekend in de oren, of niet?

Meer dan dat...

Corona heeft voor veel meer gevolgen gezorgd dan enkel een gezondheidscrisis. De gevolgen zijn enorm. Studenten zien het niet meer zitten, prijzen worden duurden en veel mensen maken misbruik van deze bijzondere tijden om op die manier rijk te worden. Europol ziet een enorme toename in het aantal misdrijven**** door mensen die profiteren van de crisis. Zo is het bijvoorbeeld algemeen geweten dat er een mondmasker tekort was (of is?) Je hebt van die mensen... die hun kans zien om geld te verdienen... die die kans dan ook grijpen... die dus misbruik maken van de goede wil van de mensen... en zo hun geld aftrommelen... Het is crisis voor iedereen zeker?

Mij persoonlijk

Mij maakt het persoonlijk niet zoveel uit. Ik geef nergens geld aan uit (behalve... misschien... een sigaretje... whoops... sorry...). Mensen kunnen van mij dus geen misbruik maken om geld af te trommelen. Waar ik wel mee inzit is mijn werk. Niet dat ze geld aftrommelen van de mensen, ver van. Ze doen er namelijk alles aan om hun zaak te redden. Laat ons zeggen dat dat nu juist is waar ik me zo'n zorgen over maak. In 1 van mijn vorige blogs wist ik jullie te vertellen dat mijn werk, een horeca-zaak, aan raamverkoop ging doen. (Maw, ze verkopen pannenkoeken, wafels, aardbeientaart, frisdrank en koffie aan "het raam", wel letterlijk te verstaan, maar met de social distancing gerespecteerd te hebben) Ik ging vorige week vrijdag eens een bezoekje gaan brengen en kocht wat om ook de zaak te steunen. Ze wisten me te vertellen dat ze voor de moment nog geen financiële problemen hebben en dat ze het wel kunnen redden met het raamverkoop, want "alle beetjes helpen". Met dat motto ben ik hen dan ook gaan bezoeken.

💝!! Stay safe & at home!!💝



*Terrasjesweer
**Verbod op water pompen
***Voedselcrisis 2008
****Misdrijven

Reacties

  1. Dag Heaven
    Ik vind dat je een zeer mooi punt aanhaalt van het te mooie weer. Het is nog niet eens zomer en we zitten nu al met uitdroging op sommige plaatsen. Wat gaat dat zijn als het dan juli is? Het is iets wat mij ook wel bezig houdt.
    Voor de rest echt een aangename blog om te lezen en veel neergeschreven vanuit je eigen perspectief wat het ook interessant maakt.
    Veel succes nog!
    Jelle Claeys

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Heaven

    Het is leuk om deze blog te lezen omdat het uit eigen perspectief is neergeschreven. Het is zeker en vast terrasjesweer maar van terrasjes doen kunnen we niet van spreken. Ik zelf hoop dat alles weer rap zoals vroeger is. Ik vind het ook mooi dat je de lokale horeca steunt.

    Seppe Dejonckheere

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Seppe

      Bedankt voor je mening! We kunnen er nog* niet van spreken ;) Danku!
      Heaven

      Verwijderen
  3. Dag Heaven

    Ik vind dat je een aangename blog hebt om te lezen omdat je steeds tracht om enkele dagdagelijkse situaties (zoals het 'zuinig' moeten zijn met water) om te zetten in je eigen bevindingen. Leuk dat je ook een link legt naar hoe we de dag van vandaag uitbaters van zaken kunnen helpen door deze af en toe eens te bezoeken. Kleine beetjes kunnen helpen :)

    Nog veel succes!

    Groetjes
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Femke

      Bedankt! Ik doe inderdaad mijn best het zo aangenaam mogelijk te maken. Dank u wel! Voor u ook.

      Groetjes
      Heaven

      Verwijderen

Een reactie posten